WEISSACH®

WEISSACH®
Skladem
Porsche Motorsports ve Weissachu, známé v německém jazyce jako "Die Porsche Rennabteilung Weissach", je místo, kde se zrodily závodní legendy a stále se rodí.
Porsche Motorsports ve Weissachu, známé v německém jazyce jako "Die Porsche Rennabteilung Weissach", je místo, kde se zrodily závodní legendy a stále se rodí. Řekněte jméno města Weissach komukoli z motorsportu a ožije očekáváním inovativních nápadů.
Porsche vybudovalo testovací trať ve Weissachu na počátku 60. let 20. století. Stavba začala v roce 1961. Skid Pad se otevřel v roce 1962 a trať off-road následovala v roce 1967. Trať CanAm byla postavena v roce 1971 kolem Skid Pad, stejně jako horská trať s úzkými zatáčkami. Budovy výzkumu a vývoje byly postaveny jedna po druhé ve stejné době. Jméno Weissach znamená úspěch na závodní dráze a následný přenos této technologie od konkurenčních vozidel až po sériově vyráběné modely.
Příklad 1: V roce 1970 se jednalo o motor 917, vyvinutý mladým inženýrem Ferdinandem Piëchem, který zajistil první vítězství Porsche v závodu 24 hodin Le Mans. Aby dvanáctiválcový motor dosáhl ještě vyššího výkonu, byl 917 byl vybaven dvěma turbodmychadly. Ventily byly použity k regulaci vstřikovaného tlaku a zabránění přetlaku. O rok později byla tato technologie rozšířena do sériové výroby, kulminující slavnou sérií 911 Turbo (řada 930), která byla poprvé představena v roce 1973 a v roce 1977 získala další závodní vylepšení ve formě přídavného mezichladiče. 959 byl představen veřejnosti v roce 1985. Tento mimořádný technologický kousek přinesl do konstrukce turbodmychadla nový přístup: byly použity dvě komplementární jednotky, z nichž každá pokrývala rozdílný rozsah turbodmychadla. Obávaná "turbo-mezera" se stala minulostí. V roce 2006 model 911 Turbo přinesl variabilní geometrii rozváděcích lopatek turbodmychadla (VTG), která zajistila optimální průtokové podmínky ve všech provozních stavech. Dodnes je Porsche jediným výrobcem automobilů, který používá VTG v benzinových motorech. Technologie turbodmychadla je však stále aktuální a je považována za vrcholnou technologii pro přizpůsobení spalovacích motorů požadavkům na úsporu paliva a emisí.
Příklad 2: Převodovka s dvojitou spojkou Porsche (PDK). Výrobci sportovních vozů pracovali na tomto typu spojky už ke konci šedesátých let. Z počátku osmdesátých létech se vývojáři snažili o zlepšení modelu 956/962 a vrátili se k myšlence převodovky, která by nepřerušila výkon. Tato technologie je zvláště vhodná pro turbodmychadla, protože můžete i nadále přidávat plyn i při řazení, a tak udržovat konstantní turbocharging - nemluvě o krátkých časech řazení. PDK se ukázala jako cenná komodita v aréně motoristických sportů, ale dosud nedokázala poskytnout úroveň pohodlí potřebnou pro výrobu vozidel. Nejprve bylo potřeba předělat elektroniku: V roce 2008 se Carrera (997) stala prvním výrobeným sportovním vozem s dvojitou spojkou. Více než 90 procent vozů značky Porsche, které dnes Porsche prodává, je vybaveno PDK a u jiných modelů je standardním prvkem - pro sportovní ovládání, ale také pro a kvůli nízké spotřebě paliva.
Příklad 3: Sportovní pohon všech kol pocházel také z Weissach Development Centre. Tady přichází do hry opět model 959. Jednalo se o první vůz se senzory na všech kolech, které monitorují jízdní podmínky a distribuují výkon motoru variabilně mezi přední a zadní nápravu pomocí elektronické uzávěrky diferenciálu bez stupně. Tato technologie se ukázala být velkým úspěchem: v roce 1986 získal model 959 první místo v rallye Paříž-Dakar. O dva roky později přišel na trh první výrobený vůz s pohonem všech kol - 911 Carrera 4 (964). Porsche od té doby pokračuje ve zdokonalování konceptu. Další etapou inovace je pohon všech kol s podporou elektrického motoru, jak je představil Hybrid 911 GT3 R, 918 Spyder a 919 Hybrid.
Centrum vývoje Weissach funguje jako superpočítač. Komplexní otázky jsou do něj vloženy - vráceny jsou komplexní odpovědi. Výsledkem jsou vždy: nejlepší sportovní vozy na světě, pro motorsporty a pro řady "Engineered in Weissach".
Hodinky jsou inspirované supersportem Porsche 918 a jeho brzdiči v barvě acid yellow, která je reflektována na ciferníku.
Parametry:
Průměr: 42,0 mm
Materiál: Nerezová ocel
Barva ciferníku: Lesklá
Strojek: Japonský Quartz Chrono
Voděodolnost: 10 ATM
Sklo: Tvrzené sklo (velmi odolné)
Řemínek:
Šířka: 22 mm
Materiál: PU se sponou pro nasazení
Barva: Černá
Cena v EUR: 439 € včetně poštovného