BRITISH RACING GREEN

BRITISH RACING GREEN

Na objednávku

Není mnoho barev ve světě motoristického sportu tak ikonických jako British Racing Green.

10 890,00 Kč
S DPH

Není mnoho barev ve světě motoristického sportu tak ikonických jako British Racing Green. V časech poháru Gordona Benneta gróf Eliot Zborowski navrhl, aby každému národu byla přidělena jiná barva. Všechny části automobilu musely být vyrobeny v dané zemi, stejně tak řidič měl mít stejnou státní příslušnost. Závody se uskutečnily v zemi vítěze z předchozího roku. Když Británie poprvé soutěžila v roce 1902, musela zvolit jinou barvu než červenou, bílou a modrou ze své vlajky, protože ty byly již obsazeny Amerikou, Německem a Francií pro závod v roce 1900.

Když Selwyn Edge zvítězil v roce 1902 v Anglii v Napier, bylo rozhodnuto, že závod v roce 1903 se bude konat v Irsku, v té době součásti Spojeného království, protože motorové závody byly ve Velké Británii nezákonné. Jako vyjádření respektu měly anglické automobily Napier šamotovou zelenou barvu.

V souladu s těmito irskými / Napierovými kořeny byly zelené barvy používané na britských závodních automobilech světle olivové, mechové nebo smaragdově zelené. Později se objevovaly spíše tmavší odstíny, ačkoli v padesátých letech minulého století došlo k návratu ke světle zelené například týmem HMW a dalšími. Zpočátku se použití barvy vztahovalo pouze na Grandes Épreuves, ale později bylo kodifikováno ve FIA Code Sportif International (CSI) pro použití ve všech závodech  na mezinárodní úrovni.

Tato barva evokuje také dobu, kdy motoristické závody ovládaly legendy jako Jack Brabham, Jim Clark, Sir Stirling Moss a (Sir) John Surtees. British Racing Green používali všichni od Bentley po BRM, Lotus a Vanwall.

Ciferníky těchto hodinek připomínají číselníky používané u některých vozů, která závodila v 50. a 60. letech, a zobrazuje informace o ujeté vzdálenosti pomocí přesného chronografu.
Oranžové ručičky pocházejí z historického spojení této barvy s BRM Racing, kteří zdůrazňovaly přední masku auta jasně oranžovou barvou, aby se odlišovali od ostatních závodníků. Jaguar ji dodnes používá na svém novém projektu F-Type Project 7.

Podívejte se na video o historii British Racing Green v podání Richarda Hammonda.


Parametry:
Průměr: 42,5 mm
Materiál: Chromovaná povrchová úprava z nerezové oceli
Barva ciferníku: Dokonale lesklá Sunray
Strojek: Japonský typu Quartz
Voděodolnost: 10ATM

Ciferník: Sunray číselník v barvě British Racing Green s luminiscenčními zářezy

Sklo: Ploché safírové sklo

Řemínek: Cafe Racer
Šířka: 22 mm
Materiál: Italská kůže
Barva: černá

Ručičky: Hodinová a minutová ručička luminiscenční

Cena v EUR: 439 € včetně poštovného

BRG